Komunikat Inspektora Ochrony Danych
Uprzejmie informujemy, że w dniu 8 października 2020r. roku w Inowrocławiu prawdopodobnie w wyniku kradzieży czasowo utraconych zostało około 25 przesyłek listowych kierowanych na teren Inowrocławia. W związku z tym zdarzeniem postronne osoby mogły mieć dostęp do około 25 adresów umieszczonych na przesyłkach. Przesyłki zostały odzyskane przez Speedmail Sp. z o.o., a następnie dostarczone do adresatów.
Jednocześnie informujemy, że podjęliśmy działania korygujące i naprawcze obejmujące dodatkowe szkolenia personelu realizującego dostarczanie przesyłek w zakresie ich właściwego zabezpieczenia i nadzoru, tak aby uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące między innymi do:
• Dostępu do informacji dotyczących adresu zamieszkania
• Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Uniemożliwiałoby właściwej osobie skorzystanie z przysługującego im prawa.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
• Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem Internetu czy telefonu;
• Zachowania ostrożności w zakresie korespondencji otrzymywanej od nieznanych podmiotów, której treść może prowadzić do wyłudzeń informacji i danych np. rachunki za niezamawiane produktu lub usługi, wezwania do zapłaty, itp.;
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do organów ścigania oraz przesłane do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące między innymi do:
• Dostępu do informacji dotyczących adresu zamieszkania
• Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Uniemożliwiałoby właściwej osobie skorzystanie z przysługującego im prawa.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
• Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem Internetu czy telefonu;
• Zachowania ostrożności w zakresie korespondencji otrzymywanej od nieznanych podmiotów, której treść może prowadzić do wyłudzeń informacji i danych np. rachunki za niezamawiane produktu lub usługi, wezwania do zapłaty, itp.;
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do organów ścigania oraz przesłane do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.