Ważne kwestie bezpieczeństwa sanitarnego
W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem bezpieczeństwo sanitarne pracowników i klientów staje się bardzo istotne. Skala działalności Speedmail i miliony doręczanych miesięcznie listów, wymagają zastosowania szczególnej ostrożności. Dodatkowe środki bezpieczeństwa oraz procedury na czas pandemii stosowane są w firmie już od marca. Ze względu na skalę realizowanych doręczeń oraz rosnące od początku jesieni ryzyko zakażenia, jeszcze mocniej skupiliśmy się na kwestiach bezpieczeństwa sanitarnego.
Nowe zasady pracy i procedury doręczeń
Wprowadzone przez spółkę rozwiązania służą zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom i odbiorcom doręczanych przesyłek. Wprowadzone procedury mają jednocześnie zagwarantować ciągłość pracy i brak zakłóceń w doręczaniu poczty. Tam, gdzie jest to możliwe, pracownicy mają możliwość wykonywania swych obowiązków zdalnie. Ograniczone zostały podróże służbowe i przemieszczanie się pracowników w celach innych niż transport i realizacja doręczeń przesyłek do adresatów.
Środki ochrony osobistej w stałym użyciu
Podobnie, jak w przypadku innych branż, podstawą ochrony pracowników pocztowych oraz klientów operatora są niezbędne środki sanitarne. Stałym wyposażeniem placówek Speedmail w całej Polsce są rękawice ochronne, maseczki, płyny dezynfekujące. Listonosze realizujący doręczenia są wyposażeni dodatkowo w przenośne pojemniki z atomizerem służące do dezynfekcji rąk podczas pracy w terenie. Obsługa procesu pocztowego to przede wszystkim ludzie, ale także wykorzystywany w tym celu sprzęt. Urządzenia do sortowania korespondencji, konfekcjonowania czy pakowania, w dużej mierze działają automatycznie i nie wymagają bezpośredniego kontaktu, ale także są regularnie dezynfekowane.
Spółka na bieżąco monitoruje komunikaty GIS oraz Ministerstwa Zdrowia i stosuje się do aktualizowanych zaleceń.
Wprowadzone przez spółkę rozwiązania służą zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom i odbiorcom doręczanych przesyłek. Wprowadzone procedury mają jednocześnie zagwarantować ciągłość pracy i brak zakłóceń w doręczaniu poczty. Tam, gdzie jest to możliwe, pracownicy mają możliwość wykonywania swych obowiązków zdalnie. Ograniczone zostały podróże służbowe i przemieszczanie się pracowników w celach innych niż transport i realizacja doręczeń przesyłek do adresatów.
Środki ochrony osobistej w stałym użyciu
Podobnie, jak w przypadku innych branż, podstawą ochrony pracowników pocztowych oraz klientów operatora są niezbędne środki sanitarne. Stałym wyposażeniem placówek Speedmail w całej Polsce są rękawice ochronne, maseczki, płyny dezynfekujące. Listonosze realizujący doręczenia są wyposażeni dodatkowo w przenośne pojemniki z atomizerem służące do dezynfekcji rąk podczas pracy w terenie. Obsługa procesu pocztowego to przede wszystkim ludzie, ale także wykorzystywany w tym celu sprzęt. Urządzenia do sortowania korespondencji, konfekcjonowania czy pakowania, w dużej mierze działają automatycznie i nie wymagają bezpośredniego kontaktu, ale także są regularnie dezynfekowane.
Spółka na bieżąco monitoruje komunikaty GIS oraz Ministerstwa Zdrowia i stosuje się do aktualizowanych zaleceń.