Zapraszamy Państwa do lektury artykułów, w których pojawiają się informacje nt. naszych usług, strategii i planów rozwojowych firmy Speedmail oraz rynku usług pocztowych dla biznesu.

 


21.11.2014 | Rynek pocztowy po rewolucji w 2013 r.

Częściowe uwolnienie z początkiem 2013 r. rynku przesyłek listowych przełamało wieloletni monopol państwowego operatora. Dzięki temu klienci biznesowi otrzymali nie tylko lepsze cenowo oferty, lecz także nowe usługi, których nie było dotąd na rynku.


Janusz Konopka
Po blisko dwóch latach funkcjonowania rynku w nowym kształcie mogę stwierdzić, że o ile prawo jest jeszcze niedoskonałe i blokuje w niektórych obszarach rozwój prywatnych operatorów pocztowych, o tyle rynkowa oferta usług dla biznesu jest już porównywalna z rynkami lepiej rozwiniętych krajów.

Tego potrzebuje biznes
Dla niektórych branż usługi pocztowe mają bardzo duże znaczenie dla ich działalności. Szczególnie ważne są dla nich dwa parametry: szybkość dostarczania korespondencji oraz jakość usługi, czyli jak najmniej błędów. Jeżeli firma działa na rynku masowym i rozlicza się z klientami w cyklu miesięcznym, to opóźniona dostawa faktur może się przełożyć na kłopoty związane z płynnością finansową. Przykładowo - jeżeli operator telekomunikacyjny wysyła milion faktur o średniej wartości 100zł brutto, to dostarczenie 10 proc. korespondencji tydzień później spowoduje opoźnienie we wpłatach na kwotę 10 mln zł! W podobwnje sytuacji są banki, dostawcy prądu i gazu, ubezpieczyciele, operatorzy telewizji kablowej. Wybierając operatora pocztowego warto poświęcić czas na lekturę raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej na temat stanu rynku i zapoznać się z wynikami badań poszczególnych operatorów.

źródło: Gazeta Finansowa

Zobacz pozostałe wpisy