Komunikat Inspektora Ochrony Danych
Zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), uprzejmie informujemy, że w dniu 17 stycznia 2020 roku nastąpiła kradzież kartonów z przesyłkami podczas procesu logistycznego w miejscowości Sanok.
Przesyłki w całości zostały tego samego dnia zabezpieczone przez Policję w Sanoku.
Speedmail Sp. z o.o. przeprasza za zaistniałą sytuację. Jednocześnie informujemy, że podjęliśmy działania korygujące i naprawcze obejmujące dodatkowe szkolenia personelu realizującego proces logistyczny przesyłek w zakresie ich właściwego zabezpieczenia i nadzoru, tak aby uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące między innymi do:
Nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek w instytucjach poza bankowych w sytuacji kiedy do jego uzyskania nie jest konieczne okazywanie dokumentu tożsamości;
Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń np. zdrowotnych, w których nie jest weryfikowana tożsamość poprzez okazanie dokumentu tożsamości;
Nieuprawniony zakup usług takich jak np. internet, telewizja lub telefon
Rejestracja karty pre-paid.
Nieuprawnione zawarcie umowy ubezpieczenia lub wyłudzenie środków z ubezpieczenia
Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Uniemożliwiałoby właściwej osobie skorzystanie z przysługującego im prawa.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
Możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej;
Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu;
Zachowania ostrożności w kontakty z nieznajomymi osobami.
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do organów ścigania oraz przesłane do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.
Speedmail Sp. z o.o. przeprasza za zaistniałą sytuację. Jednocześnie informujemy, że podjęliśmy działania korygujące i naprawcze obejmujące dodatkowe szkolenia personelu realizującego proces logistyczny przesyłek w zakresie ich właściwego zabezpieczenia i nadzoru, tak aby uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące między innymi do:
Nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek w instytucjach poza bankowych w sytuacji kiedy do jego uzyskania nie jest konieczne okazywanie dokumentu tożsamości;
Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń np. zdrowotnych, w których nie jest weryfikowana tożsamość poprzez okazanie dokumentu tożsamości;
Nieuprawniony zakup usług takich jak np. internet, telewizja lub telefon
Rejestracja karty pre-paid.
Nieuprawnione zawarcie umowy ubezpieczenia lub wyłudzenie środków z ubezpieczenia
Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Uniemożliwiałoby właściwej osobie skorzystanie z przysługującego im prawa.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
Możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej;
Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu;
Zachowania ostrożności w kontakty z nieznajomymi osobami.
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do organów ścigania oraz przesłane do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.