Komunikat Inspektora Ochrony Danych
Zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), uprzejmie informujemy, że w dniu 01 lipca 2022 roku w skutek nieumyślnego błędu pracownika torba z około 60 przesyłkami została pozostawiona w autobusie komunikacji miejskiej. Pomimo podjętych niezwłocznie poszukiwań obejmujących Biuro rzeczy znalezionych oraz autobus przewoźnika, którym poruszał się listonosz nie udało się ich odzyskać. W związku z zaistniałą sytuacją podjęte zostały działania korygujące i naprawcze obejmujące dodatkowe szkolenia personelu realizującego proces doręczania przesyłek w zakresie ich właściwego zabezpieczenia i nadzoru, tak aby uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości.
Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące w zależności od zakresu danych znajdujących się w przesyłkach między innymi do:
• Nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek w instytucjach poza bankowych w sytuacji kiedy do jego uzyskania nie jest konieczne okazywanie dokumentu tożsamości;
• Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń np. zdrowotnych, w których nie jest weryfikowana tożsamość poprzez okazanie dokumentu tożsamości;
• Nieuprawniony zakup usług takich jak np. internet, telewizja lub telefon;
• Rejestracja karty pre-paid;
• Nieuprawnione zawarcie umowy ubezpieczenia lub wyłudzenie środków z ubezpieczenia;
• Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
• Możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej;
• Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu;
• Zachowania ostrożności w kontakty z nieznajomymi osobami.
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r. Fakt zagubienia przesyłek został również zgłoszony na Policję.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.
Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące w zależności od zakresu danych znajdujących się w przesyłkach między innymi do:
• Nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek w instytucjach poza bankowych w sytuacji kiedy do jego uzyskania nie jest konieczne okazywanie dokumentu tożsamości;
• Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń np. zdrowotnych, w których nie jest weryfikowana tożsamość poprzez okazanie dokumentu tożsamości;
• Nieuprawniony zakup usług takich jak np. internet, telewizja lub telefon;
• Rejestracja karty pre-paid;
• Nieuprawnione zawarcie umowy ubezpieczenia lub wyłudzenie środków z ubezpieczenia;
• Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
• Możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej;
• Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu;
• Zachowania ostrożności w kontakty z nieznajomymi osobami.
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r. Fakt zagubienia przesyłek został również zgłoszony na Policję.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.