Bądź na bieżąco!
Poniżej publikujemy informacje z życia naszej firmy
oraz komunikaty.
19-12-2022
Speedmail w gronie Gazel Biznesu 2022
19 grudnia 2022 opulikowano wyniki 23. edycji rankingu „Gazele Biznesu”. W prestiżowym gronie najbardziej dynamicznych polskich przedsiębiorstw znalazł się także Speedmail, o czym jest nam niezmiernie miło Państwa poinformować.
20-07-2022
Komunikat Inspektora Ochrony Danych
Zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), uprzejmie informujemy, że w dniu 01 lipca 2022 roku w skutek nieumyślnego błędu pracownika torba z około 60 przesyłkami została pozostawiona w autobusie komunikacji miejskiej. Pomimo podjętych niezwłocznie poszukiwań obejmujących Biuro rzeczy znalezionych oraz autobus przewoźnika, którym poruszał się listonosz nie udało się ich odzyskać. W związku z zaistniałą sytuacją podjęte zostały działania korygujące i naprawcze obejmujące dodatkowe szkolenia personelu realizującego proces doręczania przesyłek w zakresie ich właściwego zabezpieczenia i nadzoru, tak aby uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości.
Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące w zależności od zakresu danych znajdujących się w przesyłkach między innymi do:
• Nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek w instytucjach poza bankowych w sytuacji kiedy do jego uzyskania nie jest konieczne okazywanie dokumentu tożsamości;
• Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń np. zdrowotnych, w których nie jest weryfikowana tożsamość poprzez okazanie dokumentu tożsamości;
• Nieuprawniony zakup usług takich jak np. internet, telewizja lub telefon;
• Rejestracja karty pre-paid;
• Nieuprawnione zawarcie umowy ubezpieczenia lub wyłudzenie środków z ubezpieczenia;
• Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
• Możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej;
• Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu;
• Zachowania ostrożności w kontakty z nieznajomymi osobami.
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r. Fakt zagubienia przesyłek został również zgłoszony na Policję.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.
Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
W celu uzyskania dodatkowych informacji w związku z naruszeniem ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem danych osobowych, dane kontaktowe poniżej:
Wojciech Banaszczyk
e-mail: iod@speedmail.pl
Możliwe konsekwencje naruszenia:
Możliwość naruszenia tajemnicy korespondencji w przypadku dostania się przesyłki w ręce osoby nieuprawnionej. Możliwymi konsekwencjami takiego naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych oraz innych danych zawartych w przesyłkach prowadzące w zależności od zakresu danych znajdujących się w przesyłkach między innymi do:
• Nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek w instytucjach poza bankowych w sytuacji kiedy do jego uzyskania nie jest konieczne okazywanie dokumentu tożsamości;
• Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń np. zdrowotnych, w których nie jest weryfikowana tożsamość poprzez okazanie dokumentu tożsamości;
• Nieuprawniony zakup usług takich jak np. internet, telewizja lub telefon;
• Rejestracja karty pre-paid;
• Nieuprawnione zawarcie umowy ubezpieczenia lub wyłudzenie środków z ubezpieczenia;
• Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego.
Zalecenia odnośnie zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia, np.:
• Możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej;
• Zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu;
• Zachowania ostrożności w kontakty z nieznajomymi osobami.
Niniejsze zdarzenie zostało zgłoszone do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018r. Fakt zagubienia przesyłek został również zgłoszony na Policję.
Komunikat został przygotowany zgodnie z wymogami unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) mającego zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.
Największy niezależny operator pocztowy został uhonorowany w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu, nagradzającego projekty logistyczne realizowane przez polskie przedsiębiorstwa. PTL doceniło spółkę Speedmail za projekt „Wprowadzenie śledzenia online doręczania listów”, dzięki któremu operator daje możliwość monitorowania każdego rodzaju nadanej przesyłki. Wyróżniony projekt został zaprezentowany przez prezesa spółki – Janusza Konopkę podczas gali Polskiego Kongresu Logistycznego eLOGISTICS 2021.
Kolorowy nosek to charakterystyczny rekwizyt, przy pomocy którego Fundacja Dr Clown od ponad 20 lat prowadzi misję leczenia uśmiechem. Teraz we współpracy z operatorem pocztowym Speedmail, Fundacja „założyła” go wybranym miastom Polski. Wygenerowane przez system pocztowy obrazy przypominające twarz Doktora Clowna mają zachęcać do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji. Mamy na to czas do 30 kwietnia, kiedy kończy się okres składania deklaracji podatkowych.
09-11-2020
Ważne kwestie bezpieczeństwa sanitarnego
W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem bezpieczeństwo sanitarne pracowników i klientów staje się bardzo istotne. Skala działalności Speedmail i miliony doręczanych miesięcznie listów, wymagają zastosowania szczególnej ostrożności. Dodatkowe środki bezpieczeństwa oraz procedury na czas pandemii stosowane są w firmie już od marca. Ze względu na skalę realizowanych doręczeń oraz rosnące od początku jesieni ryzyko zakażenia, jeszcze mocniej skupiliśmy się na kwestiach bezpieczeństwa sanitarnego.
30-10-2020
Komunikat Inspektora Ochrony Danych
Uprzejmie informujemy, że w dniu 8 października 2020r. roku w Inowrocławiu prawdopodobnie w wyniku kradzieży czasowo utraconych zostało około 25 przesyłek listowych kierowanych na teren Inowrocławia. W związku z tym zdarzeniem postronne osoby mogły mieć dostęp do około 25 adresów umieszczonych na przesyłkach. Przesyłki zostały odzyskane przez Speedmail Sp. z o.o., a następnie dostarczone do adresatów.
Speedmail jest największym operatorem alternatywnym w segmencie przesyłek reklamowych i listowych wchodzących w zakres usług powszechnych według raportu UKE za 2019 rok.
26-03-2020
Zasady bezpieczeństwa w obrocie pocztowym
Informujemy, że w celu ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 jako operator pocztowy podjęliśmy szereg działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom, współpracownikom, klientom i wszystkim odbiorcom doręczanych przez nasze służby przesyłek.